Πολίτες κατά του λιθάνθρακα

Πανελλαδική πρωτοβουλία κινήσεων πολιτών κατά του λιθάνθρακα

  • Επικοινωνία

    lithanthrakas@gmail.com
  • Ημερολόγιο

    Ιανουαρίου 2009
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
    « Δεκ.   Φεβ. »
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    262728293031  
  • Αρχείο

  • Κατηγορίες

  • Ετικέτες

Ανοιχτά όλα τα μέτωπα στον Αστακό

Posted by lithanthrakas στο Ιανουαρίου 23, 2009

Το πιθανότερο είναι ότι περίμενε να καθησυχάσει τους πολίτες του Αστακού ο κ. Κούτσης, διευθύνων σύμβουλος της ΑΚΑΡΠΟΡΤ ΑΕ, διαχειρίστριας εταιρείας του λιμανιού, όταν ζητούσε συνάντηση με το συντονιστικό των φορέων και κινήσεων πολιτών του Αστακού. Μάλλον, κατάφερε το αντίθετο. Να τους ανησυχήσει ακόμη περισσότερο. Για ποιο λόγο; Διαβάστε το δελτίο τύπου του συντονιστικού και θα καταλάβετε:

 

Το Συντονιστικό Φορέων και Πολιτών συναντήθηκε την Τρίτη 20/1 με το διευθύνοντα σύμβουλο και στελέχη της ΑΚΑΡΠΟΡΤ για να θέσουν υπόψη τους τις θέσεις του συντονιστικού σε τέσσερα θέματα:

  • Λιθάνθρακας
  • Απόβλητα
  • Αμερικάνικα πλοία και
  • Εργασιακές σχέσεις

Αυτά όλα κάτω από δύο οπτικές:

1.       Συναίνεση της τοπικής κοινωνίας στις επιχειρηματικές επιλογές της εταιρείας και

2.       Δομική αλλαγή στον τρόπο ενημέρωσης και τις «σχέσεις» της εταιρείας με την τοπική κοινωνία.

 

Οι θέσεις μας:

  • Απεμπλοκή της ΑΚΑΡΠΟΡΤ απ’ το λιθάνθρακα
  • Τα φορτία όπλων δεν είναι επιθυμητά στον Αστακό
  • Τα τοξικά απόβλητα επίσης δεν είναι επιθυμητά

Οι θέσεις της εταιρείας:

  • Δεν δέχτηκε σχέση της ΑΚΑΡΠΟΡΤ με την υπόθεση λιθάνθρακα αλλά πιθανή σχέση της ΑΣΤΑΚΟΣ  ΤΕΡΜΙΝΑΛ ή της ΝΑΒΙΠΕ.
  • Δέχτηκε μόνο μία μεταφορά όπλων απ’ το Πλατυγιάλι, το 2007, και αυτό κατόπιν των εντολών του ΥΠΕΞ, του Υπουργείου Άμυνας και του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας.
  • Θεωρεί τυπική διαδικασία την κοινοποίηση 12044/613 που αφορά τις μεταφορές βερνικιών, ληγμένων φαρμάκων κ.λ.π.
  • Δε δέχτηκε να συζητήσει εργασιακές σχέσεις, παρόλ’ αυτά θέσαμε το θέμα της διαφάνειας στις προσλήψεις και της παράκαμψης των πελατειακών μηχανισμών.

Κατόπιν αυτών και επί της ουσίας τα συμπεράσματα είναι:

  • Παραμένει ανοιχτό και σε εξαιρετική επικαιρότητα, «κόκκινου συναγερμού», το θέμα του λιθάνθρακα.
  • Παραμένει ανοιχτό το ενδεχόμενο της επανάληψης μεταφοράς όπλων, αν και όταν το ΥΠΕΞ κρίνει (εννοείται οποιουδήποτε τύπου οπλικών συστημάτων).
  • Παραμένει ανοιχτό το θέμα της μεταφοράς και αποθήκευσης τοξικών αποβλήτων δεδομένου ότι η ΚΥΑ 12044/613 περιλαμβάνει μια μεγάλη γκάμα ουσιών.

Κρίνουμε, λοιπόν, ότι πίσω απ’ το ιδιωτικό καθεστώς και την αντίληψη των διαχειριστών του λιμανιού περί του επιχειρηματικού κέρδους ως απόλυτου κριτηρίου, χωρίς την προσμέτρηση του κοινωνικού κόστους και της κοινωνικής συναίνεσης, κρύβονται ενδεχόμενες επιχειρηματικές επιλογές  που θα είναι αντίθετες με τον αναπτυξιακό σχεδιασμό του Αστακού και το συλλογικό όφελος των πολιτών. Έτσι λοιπόν η ΔΙΑΡΚΗΣ ΕΓΡΗΓΟΡΣΗ γύρω από το «σύστημα» Πλατυγιάλι είναι απαραίτητη.

 

Άμεσα προτείνουμε (και εκεί θα κινηθούμε):

  • Τη μεταφορά της πίεσης σε ΑΣΤΑΚΟΣ ΤΕΡΜΙΝΑΛ, ΝΑΒΙΠΕ (και εννοείται την Πολιτεία) και τη διερεύνηση της κατοχής γης από την ΕΝΤΙΣΟΝ.
  • Τη διαρκή παρακολούθηση και διερεύνηση του θέματος της μεταφοράς όπλων.
  • Την παρέμβαση στο Νομαρχιακό Συμβούλιο και την απαίτηση κατάθεσης της περιγραφής των υπό αποθήκευση και μεταφορά ουσιών (όπως σύμφωνα με το νόμο οφείλει να κάνει  η Διεύθυνση Ανάπτυξης της Νομαρχίας).
  • Την ένταξη των στρατηγικών επιλογών της ΝΑΒΙΠΕ σ’ ένα συνολικό εθνικό, νομαρχιακό και τοπικό σχεδιασμό.
  • Την απαίτηση διαφάνειας στο καθεστώς προσλήψεων και τη θεσμική επικοινωνία της ΝΑΒΙΠΕ με την τοπική κοινωνία.
  • Τέλος καταγγέλλουμε και θα έχουμε τα μάτια μας ανοιχτά στην επιχειρούμενη μεθόδευση περιθωριοποίησης του λιμανιού του Πλατυγιαλιού, κατόπιν πίεσης μεγάλων ξένων οικονομικών συμφερόντων. Η πίεση αυτή φτάνει μέχρι την Πολιτεία και αποτυπώνεται στο Γενικό Χωροταξικό, το οποίο όπως είναι γνωστό δίνει προτεραιότητα στη βιομηχανική ανάπτυξη της περιοχής και όχι στο λιμάνι. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο Γενικό Χωροταξικό το Πλατυγιάλι δεν περιλαμβάνεται στις «πύλες εισόδου» της Δυτικής Ελλάδας. Μήπως η καθυστέρηση των οδικών έργων σύνδεσης του Πλατυγιαλιού είναι αποτέλεσμα αυτής της πίεσης; Είναι σαφές ότι επιμένουμε στην ανάπτυξη του λιμανιού του Πλατυγιαλιού και εκτιμούμε ότι η άρση της δυσπιστίας της τοπικής κοινωνίας περνάει μέσα απ’ τις προτάσεις μας.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: